חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2016
  וולוו S90
        
        

שתפו עם חברים: Share


ניחוח מהפך
המהפך אותו השיקו וולוו לפני שלוש שנים עם הכבישטח המרשים XC90 נכנס
להילוך גבוה; הדגם השני בדור החדש הוא מכונית סאלון פול-סייז, מחליפת S80,
אשר מכוונת הישר אל בין הפנסים של הגרמניות בעלות המוניטין. ואולם, בעוד
שהמשימה של XC90 היתה קלה יחסית - הדור הקודם שלו נהנה מהצלחה יחסית
- ל-S90 ממתינה מטלה מאתגרת שבעתיים: ראשית, S80 לא היתה בסיס ראוי
להמשיך ממנו; שנית, מכוניות סאלון לא בדיוק משגשגות היום באירופה והשוודים
נאלצים לבנות על השווקים הסיני והאמריקאי.

S90 משתמשת בפלטפורמה המודולארית ובמכלולים של XC90. אותה פלטפורמה
תשמש,בשינויים המתחייבים, גם שתי משפחות דגמים נוספות: S40 ("הכיפית"
בלשון היצרן) ו-S60 ("הדינמית"). את S90, אגב, הם מכנים "האלגנטית". ואיש
לא יהיה מופתע אם אחרי מכונית הסאלון יפתחו הבעלים הסיניים של וולוו תיאבון גם
למכונית פאר, ואפילו לימוזינה. לראשונה מוותרים וולוו על עיצוב פרופיל ה"כתפיים"
השרירי ומחליפים אותו בחצי-קופה מעודן. תא הנוסעים מתאפיין בלוק סקנדינבי, עם
הרבה עץ טבעי ומסך מרכזי גדול, שעלול לאתגר את קהל היעד המבוגר של מכונית
הסאלון. 

כמו XC90, גם S90 מקבלת הנעה קדמית (T5) או כפולה (T6 ו-T8) ומציעה שני
מנועי בנזין (T8 ההיברידית עדיין לא מיובאת ארצה), ממשפחת E החדשה, עם
4 צילינדרים וצמד מגדשים. המנועים משודכים לגיר אוטומטי 8 מהירויות. הן
הפלטפורמה והן המנועים הם פרי פיתוח עצמאי של וולוו, לראשונה מאז נפרדו
מפורד. בחזית הבטיחות מציעה S90 שני חידושים עולמיים: שמירה על נתיב בכביש
המהיר עד 130 קמ"ש ומניעת פגיעה בחיות גדולות הפורצות לכביש. בוולוו חשבו מן
הסתם על איל צפוני המגיח מהיער, לכם מותר לדמיין פרה גלילית או גמל מדברי.

בארץ משווקת S90 בשתי רמות אבזור, היקרה מוסיפה קפיצי אוויר וצעצועים עבור
תוספת מחיר נכבדה של 60 אלף שקל.


 

למפרט המלא במדריך