חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2016
  פיג'ו 3008
        
        
  

שתפו עם חברים: Share


ברוח הזמן
הדור הראשון של 3008 הופיע ב-2009 ונשא איתו בשורה גדולה: זה היה הדגם
הראשון של פיג'ו מאז 406(...), שהיה מהנה לנהיגה. ועד מתיחת הפנים האחרונה,
המיקרוואן הצרפתי גם נראה מצויין. ואולם, במהלך שבע השנים שחלפו מאז, חל
מפנה בטעם הקהל, שהיום מעדיף לוק כבישטח מוחצן על זה של מיקרוואן מופנם.
וזה גם השינוי החיצוני הבולט ביותר בדור השני, שמעדיף זוויות חדות יותר ואף מגביה
את מירווח הגחון בחמישה ס"מ תמימים, ל-22 סנטימטרים קרביים. שהפוזה החדשה
לא תבלבל אותכם: 3008 דור שני מוצע עם הנעה קדמית בלבד; הגירסה ההיברידית
כפולת ההנעה של המקור נגוזה במקביל למעבר למראה הג'יפאי. כתחליף מסויים
להנעה הכפולה מוצע מנגנון "גריפ קונטרול" אופציונלי (5000 שקל), המשפר את
יכולת המשיכה בדרכים לא סלולות אך מחייב צמיגי בוץ+שלג הפוגמים בנוחות הנסיעה
ובצריכת הדלק.

3008 2.0 מגייס כמובן את הפלטפורמה המודולרית של הקונצרן, המשרתת גם את
308, לטובת הפחתת משקל מאסיבית של 100 קילו. הדיאטה לא באה על חשבון
הגודל, המרחב והשימושיות: הגוף ארוך ב-8 ס"מ ובסיס הגלגלים הוארך בשישה
לטובת המרחב מאחור ונפח תא המטען (520-1482 ליטר). למרות הגבהת הגחון,
הגובה הכולל נותר ללא שינוי. המכלולים מוכרים מדגמי פיג'ו אחרים, ובחזית הבנזין
כוללים צמד מנועי טורבו, 3 צילינדרים 1.2 ליטר 130 כ"ס, שמשום מה לא מיובא ארצה,
ו-4 צילינדרים 1.6 ליטר 165 כ"ס, שניהם משודכים לגיר האוטומטי היפני המוכר בעל
6 מהירויות הנשלט גם מההגה. בחזית הדיזל מוצעים בארץ מנועי 120 ו-180 כ"ס,
גם הם עם אותו גיר אוטומטי.

האופנתיות המופגנת לא מסתיימת בחוץ. 3008 מקבלת את i-קוקפיט החדש של
פיג'ו, שהוצג לראשונה במכונית הראווה קווארץ ב-2014. מסך דיגיטלי 12.3 אינץ'
מחליף את לוח המחוונים ומציע לא פחות מחמש תצורות תצוגה, בבחירה אישית.
הגה הקטום גם בחלקו הגבוה כבר אינו חוסם את קו הראיה של הנהג. מעל לוח
הפיקוד המרכזי מותקן מסך מולטימדיה 8 אינץ' בסגנון טאבלט הכולל גם מירור לינק
לסמארטפון, כשמתחתיו סוללה של שישיית מתגים בעיצוב תעופתי המספקים שליטה
ישירה על הרדיו, בקרת האקלים, הטלפון ומערכות הרכב (פיג'ו הפיקו את הלקח המר
מה-308, ותפעול המזגן כבר לא דורש התעסקות מיותרת במסך המגע).

בחו"ל לא נפקד מקומם של עזרי נהיגה/בטיחות אקטיבית המקובלים היום, כמו בלימה
עצמונית, בקרת סטיה מנתיב, קריאת תמרורים, עמעום אורות ובקרת שיוט אדפטיבית.
בארץ מוצעת רק בקרת סטיה מנתיב ועמעום אורות בשתי רמות האבזור הגבוהות,
שמוסיפות גם גג פנורמי, כניסה והתנעה ללא מפתח, מושבים חשמליים ומחוממים
וחיישני חניה. גירסת GT היקרה ביותר, שמוצעת רק עם מנוע הדיזל החזק, מוסיפה 

בורר מצבי נהיגה הכולל גם מצב ספורטהמחדד את תגובות המכלולים, ומשנה את
צבע תצוגת המחוונים.
 כמקובל בארץ - ולמרבה הצער - רמות האבזור הגבוהות מצויידות
גם בחישוקי 19 אינץ' עם צמיגים מופרזים בחתך נמוך. למעט בגירסת הדיזל החזקה,
3008 מציעה "הנחת השקה" של 5000 שקל.

למפרט המלא במדריך