חדשות

נטקאר בפייסבוק
דגמים חדשים, עוד לא כאן - 2016
  פורד פיאסטה  
        
        

שתפו עם חברים: Share


עברה מאחוריה
זוכרים פיאסטה? מי שהיתה אחת המכוניות הפופולאריות בארץ כמעט נעלמה
מהנוף המקומי, לאחר שהוזנחה על-ידי היבואן. אותו יבואן טופח לעצמו על השכם
כי הבריק לגייס את הסטיג לקמפיין למאזדה. אחלה דאחקה, צוהלת הבראנז'ה.
לקדם תדמית ספורטיבית למותג שיש לו רק דגם ספורטיבי אחד - שממש לא
זקוק למקדם תדמית - וזה כשאף מאזדה אחרת אינה משווקת כאן עם גיר ידני? 
העיקר שצוות ההפקה עשה חיים באוקראינה, מולדת הנשים היפות בתבל.

מה למאזדה ולפיאסטה, הרי היצרן היפני התנתק מפורד? הקשר הוא היבואן,
שבמקום להמציא תדמית ספורטיבית למאזדה היה מיטיב לעשות אילו היה מייבא
ארצה פיאסטה ST, שנחשבת לסופר-מיני החמה המהנה ביותר. זה אמנם לא
היה זוכה לתשואות בבראנז'ה, אבל היה עשוי להציל את פיאסטה מתהום הנשיה.
או לפחות את 1.0 ליטר טורבו המבריקה במקום את העגלה האטמוספרית.  

הדור השמיני של פיאסטה בת השמונה כמעט שלא השתנה חיצונית, כי באירופה
פיאסטה לא מתה. הגריל קצת הורחב, הפנסים האחוריים הפכו לאופקיים - וזהו. 

הפלטפורמה הקיימת נותרה על מכונה, כשבסיס הגלגלים נותר זהה אך מפשק
הסרנים הורחב, האורך צמח ב-7 ס"מ והרוחב בסנטימטר בודד. פיאסטה 2017
תציע ארבע רמות גימור (משמאל לימין בתצלום הקבוצתי): אקטיב המוגבה

המדמה קרוסאובר, ST-ליין (קוסמטיקה נטו; ST הבאה תופיע רק ב-2018),
ויגנאל המהודרת וטיטניום הבסיסית. השינוי הבולט ביותר הוא בעיצוב ואיכות
תא הנוסעים, שמקבל הנדסת אנוש 
משופרת ומסך מולטימדיה 6.5 או 8 אינץ'.
כמובן שמיטב סייעני הנהיגה 
העכשוויים, החל מבלימה אוטונומית ארוכת טווח
וכלה בבקרת שיוט אדפטיבית, 
כלולים גם הם בתפריט.

פיאסטה החדשה נפטרת ממנוע ה-1.6 ליטר הארכאי ומחליפה את ה-1.2 ליטר
במנוע 1.1 ליטר 3 צילינדרים, אבל גיר אוטומטי ימשיך להיות מוצע רק עם
הטורבו 1.0 ליטר הנ"ל. אז אולי עכשיו נזכה לראות אותו כאן... 

 

מדד הסקרנות