אקספלורר החדש מסובב את המנוע על צירו בתשעים מעלות כדי להפוך אותו
מרוחבי לאורכי. המטרה: לאפשר מעבר מהנעה קדמית לאחורית. לא, היא לא
נועדה לשפר את הניהוג של המפלצת הכבדה אלא את כושר הגרירה. אמריקה.
הדור השישי של אקספלורר כמעט שלא תפח בממדיו (5 ס"מ באורך), אבל
הגדיל את בסיס הגלגלים ב-16 ס"מ כדי ליצור חלל ישיבה מרווח יותר ליושבי
שלוש שורות המושבים. מאחר שהמנוע אורכי, יש לזה גם מחיר: תא המטען
התכווץ ב-80 ליטר לנפח מינימלי של 515 ליטר.
את מנוע 3.5 ליטר של הדור היוצא מחליף בחו"ל מנוע 6 צילינדרים 3.0 ליטר
טורבו 365 כ"ס (+75 כ"ס), המניע את כל ארבעת הגלגלים. בישראל משווק
מנוע 4 צילינדרים 2.3 ליטר טורבו מפתח 300 כ"ס עם הנעה כפולה וגיר
אוטומטי 10 מהירויות.
מאחר שאקספלורר החדש ישווק גם באירופה, הרכב עבר ניסוי ריסוק אירופאי
וזכה בו לציון של 5 כוכבים. אבזור הבטיחות מושלם (למעט זיהוי תמרורים)
ואליו מתווספת בקרת שיוט אדפטיבית. גג פנורמי ופנסי לד הם ציוד תקני.
בארץ מולדתו מוצע אקספלורר בשש רמות גימור ומציע אינספור אופציות, כמו
בורר 7 מצבי קרקע לנסיעת שטח, החנייה עצמית מלאה בלחיצת כפתור ומסך
מולטימדיה מרכזי אנכי 10.1 אינץ' ("8 בישראל). לאן הגענו: פורד מלמדים את
ב-מ-וו פרק בהנדסת אנוש (שימו לב למיקום פתחי המיזוג לעומת הבימרים
החדשים)...
|