חדשות

נטקאר בפייסבוק
דגמים חדשים, עוד לא כאן - 2019
  פיג'ו 208  
        
        
        

שתפו עם חברים: Share


מתדלקת או טוענת
ב-1983 נולדה 205, מכונית שהפכה את פיג'ו מיצרן של מכוניות בורגניות מפוהקות
ליהלום ספורטיבי משלהב בקטגוריית עממיות עם הנעה קדמית. על הדרך הספיקה
205T16 לקטוף שתי אליפויות ראלי עולמיות ולהכניע את מרתון פאריז-דקאר הענק.
205 הקימה שושלות של יורשות גדולות יותר אך לא פחות מהנות, עד שב-2006
חיללה 207 הכושלת את המורשת והעבירה את תשוקת הנהגים לפורד ולמאזדה.
208, ילידת 2011, לא החזירה עטרה ליושנה ועכשיו מנסה הדור החדש שלה
להותיר את חותמו בעזרת תרגיל הנדסי מעניין: השקת 3 מנועים שונים - בנזין,
דיזל וחשמל - באותו מרכב ועל אותה פלטפורמה (מודולרית חדשה, שמשרתת גם
את האחות DS3 קרוסבק).

חיצונית אין הבדלים בולטים המסגירים את סוג המנוע וגם לא משהו המרמז על
פריצת דרך. הגוף ארוך ונמוך ב-4 ס"מ מקודמו וקל ממנו ב-30 קילו. גם בפנים זה
אותו i-קוקפיט מוכר, עם הגה קטן מתחת ללוח המחוונים, מסך מולטימדיה מרכזי
בשלושה גדלים שונים בהתאם לגירסה ותצוגה עילית תלת-ממדית. מנוע הבנזין
הוא 1.2 ליטר עם 100 או 130 כ"ס וגיר אוטומטי 8 מהירויות, לדיזל 100 כ"ס גיר
ידני בלבד והחשמלי מפתח 136 כ"ס ו-26.5 קג"מ (8.1 שניות למאה, טווח נסיעה
340 ק"מ, זמן טעינה משתנה בהתאם למקור הזרם). לכל גירסאות נובו 208 הנעה
קדמית ושלל עזרי בטיחות, בידור ותקשורת.

מדד הסקרנות