חדשות

נטקאר בפייסבוק
דגמים חדשים, עוד לא כאן - 2019
  לנד-רובר דיפנדר  
        
        
    

שתפו עם חברים: Share


עולה על אזרחי
בסדנה צנועה בפרדס-חנה מתכנן ומייצר עידו כהן רכבי ומפלצות שטח, בראשם
זיבר הכל-יכול. אני מניח, שלעידו לא היה הבוקר זמן לחגוג למראה התרככות
הדור החדש של דיפנדר, שהיה אחד ממתחריו הראשיים; הוא צריך להתחיל
להרחיב את הסדנה ולהסב אותה למפעל שיוכל לעמוד בזרם ההזמנות שבדרך.
אחרי 71 שנה משנה רכב השטח המיתולוגי אזימוט, מוותר על שוק צבאי
מצומצם ואזרחי נישאי - ופונה לקהל הרחב. לנד-רובר אמנם מצהירים על
יכולת שטח גבוהה מאוד של דיפנדר 2.0, אבל עם שילדת אלומיניום אחודה
הוא כבר לא יוכל לעמוד במטלות ובשגיונות של "יחידות מיוחדות", שהכשירו
את הדיפנדר לשאת מטען של משאית בשטחים בלתי אפשריים. אנשי הרכש
של שלדג ושות' ייאלצו להתחיל לנסוע לחדרה-מזרח במקום לונדון-מערב.

הבחירה של הבריטים בכיוון החדש מחוייבת המציאות ומבטיחה להם שוק גדול
עשרת מונים. גם לצד ריינג'-רובר שלהם יש מקום לרכב שטח אמיתי, פחות
יקר אך לא פחות יוקרתי. דיפנדר משתמש בפלטפורמה מחוזקת של דיסקאברי
ומצליח להיות זול ממנו - והרבה יותר שימושי. לנד-רובר מבטיחים שהוא גם
יהיה לא פחות נוח; אופציות של מיתלי אוויר וצמיגים בחתך 70 - לצד גומי
נמוך ואופנתי יותר - יבטיחו את זה.

כבר בעמידה מכניע דיפנדר את דיסקאברי ללא תנאי: הוא נראה הרבה יותר
טוב ומפתה. לנד-רובר מדברים על שילוב מוטיבים עיצוביים מדיסקאברי
ודיפנדר הקודמים, אבל לא קשה להבחין בהשפעת הקו של... סקודה ייטי.
ומה שלא פחות מפתיע, למרות כל ההכחשות הוא בכל זאת דומה ל-DC100,
טרום-קדימון שלו משנת 2011 (שורת תצלומים תחתונה, משמאל). בלי
להיראות ארכאי או מחוספס, בקוויו הרבועים, הפשוטים, ויציבתו הזקופה הוא
מצליח לשדר שבניגוד למקובל היום, הוא לשטח נולד.  

כמו קודמו הוא ישווק בשתי גירסאות מרכב, 90 הקצר (3 דלתות, 4.32 מ' אורך,
2.59 מ' בסיס גלגלים), שייצא לשוק רק באמצע שנה הבאה, אחרי 110 הארוך
5+2 מושבים (5 דלתות, 4.76 מ' אורך, 3.02 מ' בסיס גלגלים). בהמשך יתווסף
130 אקסטרה-ארוך עם 8 מושבים. כל גירסאות המרכב והמנוע ישתמשו בהנעה
כפולה עם דיפרנציאלים מרכזי ואחורי וגיר אוטומטי 8 מהירויות עם "הילוך כוח".
על קפיצי אוויר נע מירווח הגחון בין 21 ל-29 ס"מ, זוויות הגישה והנטישה הן
38 ו-40 מעלות וכושר הצליחה הוא 90 ס"מ. בקרת שטח דור 2.0, מצלמת
גישוש קדמית וידיות אחיזה אינטגרליות תורמות לאפקט וליכולת. סופרים
אינצ'ים? ג'נטים בקוטר 18 עד 22, מסך ניווט 12.3. 

דיפנדר מצוייד בשני מנועי דיזל 4 צילינדרים (200-240 כ"ס) ובשלושה 
מנועי בנזין 6 צילינדרים (300-400 כ"ס), כולל אחד היברידי-לייט. ביצועים?
הדיזלים מזנקים למאה תוך 9.0 ו-10.3 שניות ומגיעים ל-175 ו-188 קמ"ש.
המהיר בין הבנזין מצהיר על 6.1 שניות ו-208 קמ"ש. תא מטען של 1075
ליטר ויכולת גרירה של שלושה-וחצי טון הם חלק מהמפרט, גג ברזנט מעל
הספסל האחורי הוא אופציה אחת מיני מיליון.

 

מדד הסקרנות