סופרב דור שני כבר לא נראית כמו אוקטביה מגודלת אלא כמכונית בעלת
אישיות עצמאית: פרונט נאה, עם מכסה מנוע בסגנון צדף - שמעביר את
המצחיה של רומסטר מהגג לחזית - פרופיל סולידי ואחוריים שלא הייתם
מסובבים אחריהם את הראש. לטובת צללית דינמית יחסית, השמשה הקדמית
משופעת יותר מאשר בדגם הקודם כאשר גם הגג הונמך בסנטימטר ומשרת
את אותה מטרה. למרבה ההפתעה, למרות תא נוסעים מרווח אפילו יותר -
הספסל האחורי של סופרב מציע מרחב מחיה גדול יותר מהמקובל במכוניות
סאלון אחרות - בסיס הגלגלים קצר ב- 4 סנטימטר לעומת הדור הקודם, בעוד
שהאורך הכולל תפח בשלושה.
את הבגאז' הענק (565 ליטר - 85 יותר מאשר בדגם היוצא), ניתן לפתוח
חלקית, כמו בסדאן, או יחד עם השמשה האחורית, כמו בהצ'בק, בעזרת צמד
מתגים הממוקמים זה לצד זה; לפטנט קוראים טווינדור (ראו תצלומים). כל
שלושת המנועים המודרניים המשווקים בארץ מצויידים בגיר DSG הרובוטי
החכם, כפול המצמד; הבסיסי הוא 1.8TSI - אותו מנוע טורבו הנמצא בכמה
מדגמי הקונצרן, החל באוקטביה המחודשת וכלה באודי A4 - מנוע הדיזל הוא
עכשיו בעל מסילה משותפת לטובת פעולה שקטה ומעודנת יותר, ואילו גירסת
הדגל מציעה שילוב של מנוע V6 והנעה כפולה. באורח פלא, למרות השיפור
הכולל בכל החזיתות, הדגם החדש זול בארץ מהדגם הקודם. |