מבחנים

נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
מנהלים: פיג'ו 508 - אופל אינסיניה - סקודה סופרב
חולמות להיות פרימיום
ב-מ-וו: Top 50
50 הבימרים הגדולים בהסטוריה
קטנות/ג'יפונים: קיה ריו נגד קיה סטוניק
טרנד בכל מחיר?
מבחן המבחנים 2
מה צריכה מכונית כדי להיות נוחה
משפחתיות/קומפקטיות: טויוטה קורולה במבחן השוואתי כפול
הסדאן נגד יונדאי איוניק וסקודה אוקטביה, ההצ'בק נגד סיאט לאון וקיה סיד
ירוק/חשמליות: פולקסווגן ID
עתיד המכונית החשמלית
קומפקטיות: פולקסווגן גולף נגד יונדאי i30
גם קוריאה מסתערת על מלכת אירופה
ספורטיביות: פורד מוסטנג V8
מנוע V8 הוא זן אהוב בסכנת הכחדה
שטח: סוזוקי ג'ימני נגד טויוטה לנד-קרוזר
הגודל לא קובע?
מנהלים/היברידיות: טויוטה קאמרי נגד קיה אופטימה
הטרנד לא עומד במבחן
כבישטח/פאר: בנטלי בנטאיגה
הכבישטח הראשון של בנטלי החוגגת יובל 100
כבישטח/מיקרוואן: יונדאי קונא - סיאט ארונה - סאנגיונג טיבולי - אופל קרוסלנד + סיטרואן איירקרוס
אופנת הג'יפומיני
כמוג'יפים: ריינג'-רובר, אודי, יגואר ופורשה VS פיג'ו
הבל הפרימיום?
מיקרוואן: פיג'ו 5008 - סיטרואן C4 גרנד פיקאסו
טוען חדש לכתר מתנפל על מלך הקטגוריה
ספורטיביות: הונדה סיוויק טייפ-R נגד אבארט 124 ספיידר
שתי תפיסות שונות להשגת אותה מטרה: הנאה מנהיגה
נהג במבחן
קורס דריפטים בקייטרהאם
קטנות: סיאט איביזה נגד סיטרואן C3
מלכת הקטגוריה נגד הטוענת החדשה לכתר
חזון העצמות היבשות
הפורשה 911 הכי טובה היא אחת ישנה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: 3008 - טיגואן + ספורטאז' - Q2 - ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
ספורטיביות: פרארי דינו
מיס תבל היא גם מלכת הכביש
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
מנהלים/היברידיות: טויוטה קאמרי נגד קיה אופטימה
למפרט המלא במדריך
נובמבר 2018
הטרנד ההיברידי


מה משותף בין עקרת בית אמריקאית למנהל ישראלי

- כתב וצילם: דור אהרנוביץ -

למכור מכונית עצלות לעקרות בית אמריקאיות זה נחמד ויפה, אבל הדור החדש 
של טויוטה קאמרי מקבל את השלדה המודולרית והקלילה של פריוס וקורולה 
המודרניות, מה שמאפשר ליפנים להתחיל לשווק אותה גם באירופה הבררנית 
ולצאת בהצהרה שגורמת לנו לצבוט את עצמנו: "קאמרי החדשה מעניקה לנהג 
ריגוש וכיף."
ריגוש? כיף? בקאמרי?! הרי כל מהות המכונית הזו היא לשנע אנשים 
הקוראים לה "רכב" באינטראקציה המינימלית בין האדם למכונה, מעלית 
אספלט היברידית.

בזכות המונופול ההיברידי שלה בקטגוריה, קאמרי ניצבה עד היום מול מכוניות 
יקרות ממנה אך מירוץ החימוש הקוריאני הקריץ לה צמד מתחרות - יונדאי 
סונטה
וקיה אופטימה, הלא הן אחיות תאומות-מכנית. אמנם מבין שתיהן רק הקיה 
ההיברידית נמכרת גם באירופה – וגם היא בגירסת פלאג-אין בלבד – אבל בכל זאת 
הוצאנו זימון למבחן לשתי הקוריאניות. בעוד שהקיה מיהרה להתייצב ללא תנאים 
מוקדמים, היונדאי סירבה; מן הסתם, זכר המבחן שלנו לקונא עדיין מותיר שם את 
אותותיו. "אתם ביקורתיים מדי," הוסבר לנו.

בניגוד לקאמרי הקודמת, שזכות קיומה היתה הרגליו ונאמנותו של קהל טויוטה 
האדוק, אופטימה נאלצה ליצור לעצמה קהל מעריצים מאפס, אבל במקום חיבת 
המנהלים זכתה בעיקר בחיבוק נהגי מוניות, גם בזכות מנוע דיזל נאמן. מנוע הבנזין 
מצוייד במערך תגבור חשמלי, שיחדיו מספקים 192 כ"ס, מה שהופך את יחידת 
ההנעה של האופטימה ממבאסת למרשימה - עדיין פחות מזו של הקאמרי שפועלת 
עם מנוע 2.5 ליטר (באמריקה זה עדיין קטן...), שמחושמל הישר ל-208 כ"ס. הגיר 
בקיה נותר אוטומטי-פלנטרי בעוד שהטויוטה משודכת כרגיל לסוג של גיר רציף (נא 
לא להתבלבל: הגיר בהיברידיות של טויוטה שונה מהגיר הרציף המקובל). 



מכיוון שגירסאות הבסיס שלהן מגיעות בעירום מלא, רמת האבזור היחידה הראויה 
לעלות על שולחנם של מנהלים הינה – בשני המקרים - הגבוהה והיקרה, מה שמביא 
את מחיר הקיה ל-175 אלף ואת הטויוטה ליקרה ממנה בלא פחות מ-20 אלף. על 
צמד ההיברידיות האסיאתיות לא לשכוח שהן נולדו לעת מלחמה, לא בדאעש או 
בזיהום אוויר אלא בג'יפונים. קטגוריית ה"מנהלים" צונחת צניחה חופשית וכנראה 
שהאסימון טרם נפל ליצרנים ומחירי מכוניות הסדאן הקונבציונליות עדיין נושקים 
לאלה של קרוביהם המנופחים. לא נדיר לשמוע על לקוחות שנכנסו לאולם התצוגה 
כדי לקנות אופטימה ויצאו החוצה עם ספורטאז' או סורנטו גבוהים ואופנתיים. למזלו 
של הצמד שלנו, נגד הישיבה הגבוהה של הג'יפונים מתייצבים חוקי הפיזיקה ומעניקים 
לשתי המתחרות יתרונות מולדים כמו חסכון בדלק, נוחות נסיעה עדיפה וניהוג טוב 
יותר בפוטנציה; שלושה פרמטרים, שיחד עם שמרנות, מונעים מהקטגוריה לגווע 
טוטאלית. 

שתי ההיברידיות לובשות צללית סדאן-קופה וקשה להגיד שעיצוב אחת מהן עדיף על 
השני, שתיהן שקופות למחצה ובניגוד להיברידיות מוחצנת כמו פריוס האייקונית הן 
אינן מניפות שום הצהרה סביבתית ירוקה ורק השכנים החדים יותר יבחינו בסמלונים 
המעטרים את כנפי הצמד בתואר HYBRID. השיפור הגדול בסעיף העיצוב מגיע 
דווקא בתא הנוסעים; טויוטה נפטרו ממוזיאון הפלסטיק הזול שאיפיין את דורותיה 
הקודמים של קאמרי והלכו על קווים זורמים, שמבליטים את מסך המולטימדיה 
הראשי תוך כדי יצירת הפרדה ויזואלית בין מתחמי הנהג לנוסע. זה עושה טוב 
לאווירה. היינו שמחים לקבל לחצנים נעימים יותר למגע לצד המסך, אבל לא מדובר 
בדיל-ברייקר. הקוקפיט של אופטימה נקי ומסודר בצורה שמזכירה לנו תא נוסעים 
שמרני של ב-מ-וו קודמות אך הוא משעמם וקודר יחסית לראוי במכונית מנהלים 
וחסר לו כל אלמנט היברידי משמח. מערכות בטיחות כמו סייען בלימה אוטונומי, 
התראה על סטיה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית נמצאות כמובן בשתי המכוניות 
כסטנדרט, אבל דעתנו על מערכות בוסר אלו ידועה; בשלב הנוכחי הן עדיין 
בחיתולים ולא מומלץ להסתמך עליהן בצורה מרגיעה ובטוחה. 

  

  

האויב הגדול ביותר של צריכת דלק במכונית הינו משקל ולמרות פלטפורמות שעברו 
דיאטה, קאמרי ואופטימה H סוחבות מערך חשמלי כבד, הקיה כבדה ב-40 קילו 
מהטויוטה, ששוקלת כבר 210 קילו יותר מסקודה סופרב בנזין הזהה במימדיה.
כהרגלו של קומבו היברידי, החסכון המהותי בדלק הינו בנסיעה עירונית צפופה, עם 
הרבה עמידה בפקקים. בתנאים האלה הפגינה הטויוטה יתרון גדול בחסכון:
19.8 ק"מ/ליטר לעומת 14.7 בקיה. יתרון הטויוטה נשמר לאורך כל המבחן, אבל 
כשנפרדים מהעיר ומגבירים לקצב בינעירוני, המספרים בטויוטה החלו להיות פחות 
מרשימים והקאמרי הידרדרה לצריכה של 12.3 ק"מ/ליטר, בעוד שהאופטימה שרפה 
בערך עשרה אחוז יותר. נתונים אלה אינם עדיפים משמעותית, אם בכלל, על אלו 
של קומבו מודרני שאינו היברידי ונחותים ממכוניות דיזל מקבילות. אם חייכם אינם 
מתמצים בזחילה בפקק אחד גדול שאינו נגמר, היתרון ההיברידי עלול להיות הרבה 
יותר קטן משחשבתם. 

קאמרי ארוכה בשני סנטימטרים בודדים מאופטימה (גם בבסיס הגלגלים) ולמרות 
שמרחב רגליים לנוסעים מלפנים ומאחור אינו חסר באף אחת מהן, דווקא תא 
המטען סובל בשני המקרים מנפח מצומצם (425 ליטרים) ופתח ההעמסה שלו קטן 
מדי. חבל ששני היצרנים לא ניצלו את עיצוב הקופה והעניקו לתא המטען דלת 
חמישית אמיתית, כמו באותה סופרב המהדהדת במוחנו לאורך כל המבחן. 



למרות האופי הבוגר, לשתי ההיברידיות יש כ-200 כ"ס ובחירה במצב "ספורט" 
(שהופתענו בכלל למצוא כאן), מוציא את השאננות מדוושת הגז/חשמל. קאמרי יותר 
נמרצת והמנוע הגדול שלה מריץ אותה בשניה פחות למאה, כאשר בנסיעה ההבדל 
מורגש אפילו יותר. השתיים מתמודדות לא רע עם המשקל הגבוה שלהן ויש הרבה 
פחות גלגול ורכינה בפניות מהצפוי. למרות יתרון המהירות, ההיגוי בקאמרי יותר 
מלאכותי וחסרה בה תחושת הבטחון שאופטימה מעניקה בכבישים מפותלים, מה 
שקצת מוציא את האמת מהבטחת הריגוש והכיף של טויוטה. עליות ארוכות עלולות 
לסחוט את המיץ מבנק הסוללות וכשמנועי הבנזין נשארים להתמודד עם המטלה 
לבדם, החוויה ההיברידית עלולה להפוך למתסכלת, במיוחד בקיה החלשה והכבדה 
יותר. אל דאגה, הסוללות חוזרות לעצמן במהרה כאשר מורידים לחץ מהדוושה 
הימנית.

ההכרעה בין קאמרי לאופטימה אינה פשוטה. הטויוטה קצת יותר נוחה, יותר זריזה 
ובכלל היא מקום יותר סימפטי לשהות בו; מצד שני, היא יקרה מהקיה בעשרים אלף 
שקל; ומצד שלישי, למרות הטרנד ההיברידי, מול השתיים עדיין ניצבות להן כמה 
מכוניות מנהלים אירופאיות מובחרות – סופרב כבר אמרנו? - שעושות הכל יותר טוב 
משתיהן בלי להעניש על כך בתחנת הדלק.



מבחנים קשורים:

     
       4 מכוניות מנהלים                               קיה נירו