מבחנים

נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
מבחן המבחנים 2
מה צריכה מכונית כדי להיות נוחה
משפחתיות/קומפקטיות: טויוטה קורולה במבחן השוואתי כפול
הסדאן נגד יונדאי איוניק וסקודה אוקטביה, ההצ'בק נגד סיאט לאון וקיה סיד
ירוק/חשמליות: פולקסווגן ID
עתיד המכונית החשמלית
קומפקטיות: פולקסווגן גולף נגד יונדאי i30
גם קוריאה מסתערת על מלכת אירופה
ספורטיביות: פורד מוסטנג V8
מנוע V8 הוא זן אהוב בסכנת הכחדה
שטח: סוזוקי ג'ימני נגד טויוטה לנד-קרוזר
הגודל לא קובע?
מנהלים/היברידיות: טויוטה קאמרי נגד קיה אופטימה
הטרנד לא עומד במבחן
כבישטח/פאר: בנטלי בנטאיגה
הכבישטח הראשון של בנטלי החוגגת יובל 100
כבישטח/מיקרוואן: יונדאי קונא - סיאט ארונה - סאנגיונג טיבולי - אופל קרוסלנד + סיטרואן איירקרוס
אופנת הג'יפומיני
כמוג'יפים: ריינג'-רובר, אודי, יגואר ופורשה VS פיג'ו
הבל הפרימיום?
מיקרוואן: פיג'ו 5008 - סיטרואן C4 גרנד פיקאסו
טוען חדש לכתר מתנפל על מלך הקטגוריה
ספורטיביות: הונדה סיוויק טייפ-R נגד אבארט 124 ספיידר
שתי תפיסות שונות להשגת אותה מטרה: הנאה מנהיגה
נהג במבחן
קורס דריפטים בקייטרהאם
קטנות: סיאט איביזה נגד סיטרואן C3
מלכת הקטגוריה נגד הטוענת החדשה לכתר
חזון העצמות היבשות
הפורשה 911 הכי טובה היא אחת ישנה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: 3008 - טיגואן + ספורטאז' - Q2 - ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
ספורטיביות: פרארי דינו
מיס תבל היא גם מלכת הכביש
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
משפחתיות/קומפקטיות: טויוטה קורולה במבחן השוואתי כפול
למפרט המלא במדריך
אפריל 2019
דאבל קורולה
  

קורולה ההיברידית במבחן השוואתי כפול: 
- הסדאן נגד יונדאי איוניק וסקודה אוקטביה
- ההצ'בק נגד קיה סיד וסיאט לאון


מה פתאום דווקא קורולה זוכה למבחן כפול?
טוב, זה לא בגלל שהיא רבת-מכר גלובאלית וגם לא בזכות המעמד המקומי האייקוני 
שיש לה. זו לא הפעם הראשונה שדגם חדש ומסקרן, שיש לו שתי תצורות שונות, 
עומד למבחן כפול עם הגיעו ארצה – לטיפול זהה זכו גם פורד פוקוס ופיג'ו 308
בשני המקרים הקודמים היה מדובר בגירסאות הצ'בק וסטיישן, הפעם אלו סדאן 
והצ'בק (על ההבדל בין שתי התצורות תוכלו לקרוא במבוא למבחן הזה).

לפי מה נבחרו היריבות שלה במבחן הזה?
במקרה של הסדאן זה לא היה קשה: פשוט לקחנו את שתי המשפחתיות הנמכרות 
ביותר בשנה החולפת, ההיברידית של יונדאי והאירופאית של סקודה. איוניק מעולם 
לא נבחנה בנטקאר כי העדפנו לבחון את גירסת המיקרוואן המעניינת יותר, קיה נירו
אוקטביה כבר התעמתה עם הדור הקודם של קורולה ומסקרן לבדוק מה השתנה.
קיה סיד היא ההצ'בק הכי טריה בארץ, כך שמקומה במבחן התבקש. מאחר שגירסת 
5 הדלתות של קורולה מתהדרת במיצוב חצי-ספורטיבי (העיצוב והשם המקומי), 
סיאט לאון נראתה בחירה מתאימה יותר מאמת-המידה של הקטגוריה, פולקסווגן 
גולף
(ובגירסתה הבסיסית אותה ביקשנו לבחון היא זולה יותר משמעותית).

נו, והאם הדור החדש של קורולה אכן שונה מהותית מהדורות הקודמים, שהיו 
כה פופולאריים בארץ?

כן – ולא. גם אם נתעלם מסמנטיקה שיווקית (הקומפקטית והסטיישן כבר לא 
נקראות אוריס אלא קורולה), הטויוטה החדשה זועקת בכל כלי אפשרי שהיא משהו 
אחר. העיצוב המוצלח כבר לא מופנם או משעמם, את הקומבו מנוע/גיר המיושן 
בסדאן מחליפה יחידה היברידית – שמבוקשת היום בארץ לא פחות מג'יפונים – 
וסביבת הנהג נראית ממש פרימיום: עיצוב מוקפד ומודרני, לוח מחוונים דיגיטלי – 
עם צבעים משתנים בהתאם לבורר הנסיעה (חסכוני, רגיל ו"ספורט") - ואיכות 
מרשימה. גם אבזור הבטיחות מיישר קו עם הצמרת: בלימה אוטונומית, שמירת 
מרכז נתיב, אור גבוה אוטומטי, זיהוי תמרורים ובקרת שיוט אדפטיבית. מהבחינה 
הזאת, קורולה החדשה הרבה יותר אוריס מקורולה הקודמת – ויותר מזה.

  

אז הכל טוב?
כמובן שלא. העיצוב גובה מחיר בסעיף המרחב הפנימי: בסדאן זו בעיקר התחושה 
בגלל הנמכת התקרה, שמאחור עלולה להפוך למוחשית לאנשים גבוהים ומכבידה 
עם דלתות קצרות מדי; בהצ'בק – שבסיס הגלגלים שלה קצר ב-6 ס"מ – זו כבר 
בעיית אמת, ולמרחב הראש מתווסף קיצוץ מרחב הרגליים מאחור והיעדר פתחי 
מיזוג אחוריים. בשתיהן מסך המולטימדיה הוא בהתקנה מקומית (מסך מקורי 
תקבלו רק בגירסת לימיטד היקרה והמיותרת בסדאן), אין אפילו אופציה לתצוגה 
עילית המוצעת בחו"ל ואין שקע חשמלי מאחור. תא המטען בהצ'בק הוא סמלי ואילו 
בסדאן הוא סובל מפתח הטענה צר.

ולסיכום פרק אולם התצוגה?
למעט נושא המרחב הפנימי, שתי הקורולות מצליחות להותיר רושם ראשוני טוב 
מאוד עם יתרון ויזואלי על המתחרות. בתחרות הפנימית ביניהן, קורולה הצ'בק 
אמנם נראית דינמית יותר מהסדאן, אבל המרחב הפנימי שלה מוגבל ומגביל.
סובייקטיבית, אנחנו מעדיפים את הטויוטה ההיברידית האחרת, פריוס, המעט
יותר יקרה אך היותר יצירתית, אשר משתמשת בפלטפורמה ומכלולי הנעה זהים
לאלה של קורולה.

בכל מה שקשור לשימושיות של מרחב פנימי ותא מטען, הסקודה שוב מנצחת כל 
משפחתית אחרת – כולל את קורולה החדשה. העיצוב קצת מיושן (לוח מחוונים 
דיגיטלי של גירסת אקסלוסיב, אותה נאלצנו לבחון במקום את סטייל, מרשים פחות 
מאשר בדגמים יקרים של הקונצרן), אבל פרקטי ונקי מפאולים של הנדסת אנוש, 
מהם תסבלו באיוניק: תקרת לוח מחוונים בהירה אמנם מוסיפה טאץ' חזותי לגירסה 
היקרה של היונדאי, אבל משתקפת בשמשה; אפילו בגירסה הזאת יש שורת 
כפתורים "מתים" ליד מוט ההילוכים; מיחזור האוויר במזגן מתבטל מתי שמתחשק לו 
והשמשה האחורית חסרת מגב. פתחי מיזוג אחוריים מנסים לפצות על מושב אחורי 
נמוך וחלונות גבוהים מדי עבור ילדים קטנים. בהשוואה לשתי היריבות, לוח 
המחוונים מגלה סימני גיל, אבל מתיחת פנים עם עדכון כבר הושקה בחו"ל. יש 
לקוות שבאותה הזדמנות גם תתוקן פעולת בקרת השיוט האדפטיבית, בעיה ממנה 
סבל גם אחיה נירו.

גם מבלי להתגאות במושב אחורי ממש מרווח, הקוריאנית והאירופאית הקומפקטיות 
לא מתקשות להפגין שם יתרון ברור ומדיד על ההצ'בק היפנית (מייד-אין-אינגלנד). 
אמנם בין שתיהן אין הבדל בסנטימטרים, אבל רק בסיאט יש פתחי מיזוג אחוריים. 
אפילו אם נתעלם מהצבע לבן-ליסינג של הקיה – שלא לדבר על טאסות עלובות 
ומעליבות במקום חישוקי מגנזיום – ההרגשה ליד הגה הסיד היא של נהג מונית 
בבנגקוק. מהבחינה הזאת, לאון הרבה יותר קרובה לגולף, כשהמושבים התומכים 
מוסיפים נופך כמעט ספורטיבי. סיד היא היחידה מהשלוש שחסרה בקרת שיוט 
אדפטיבית.

  

  

  

לא הגיע הזמן לצאת לכביש?
בהחלט. נתחיל בעיר, שם מפגינה קורולה סדאן את אחד הנכסים החשובים שקיבל 
הדור החדש: מיתלה אחורי נפרד. בלי להיות רכה ורכרוכית, הטויוטה מפגינה נוחות 
נסיעה טובה – פשרה מוצלחת בין דרישות שיכוך אספלט עירוני מצולק לצורך בריסון 
תנודות גוף המכונית על כביש בינעירוני. טרטור המנוע החשמלי קצת מטריד, 
במיוחד כשהסטריאו דומם (ובקורולה הוא רחוק מלהיות סביר), אבל היא נוחה יותר 
משתי מתחרותיה – קצת יותר מאיוניק והרבה יותר מאוקטביה, שבגירסאותיה 
הבסיסיות "מוותרת" על מיתלה אחורי נפרד. במתיחת הפנים האחרונה שלה טופל 
כיול המיתלים בסקודה והיא כבר לא מענישה אלא סתם נחותה בהשוואה למי שלא 
התפשרו. לא דיל-ברייקר, אבל מקום אחרון בסעיף נוחות נסיעה.

אצל בת-דודתה לאון, שלמחדל המיתלה האחורי מוסיפה גם צמיגי חתך 40 מופרזים 
ומטופשים, זה כבר הרבה יותר גרוע מהפסד בקרב: זה עונש – וזה כן ברמה של 
דיל-ברייקר אם נושא נוחות הנסיעה מופיע ברשימה שלכם. קיה סיד, עם מיתלה 
אחורי נפרד וצמיגים נורמליים בחתך 55 – גם גירסת 'אקסייט-פלוס' של קורולה 
הצ'בק מפריזה עם צמיגי 45 לעומת 55 באקסייט – היא המכונית הנוחה בין 
השלוש. סיד אמנם משמיעה מעט רעשי כביש, אבל נוחות הנסיעה של הקוריאנית 
טובה, מתקרבת לרמה של הגולף.

  

העיר מאחורינו. הגענו לחלק המהנה של הערב.
עוד לא. ידוע שיתרון צריכת הדלק של מכוניות היברידיות מתבטא בעיקר בעיר – 
והפעם זה לא שונה, עם אפשרות לטוויסט בעלילה: הפעם יש לנו שתי משפחתיות 
היברידיות ראש בראש. שתיהן דורסות את הסקודה בסעיף הזה וצריכת הדלק 
העירונית שלה כפולה-פלוס לעומת הטויוטה וכפולה-מינוס לעומת היונדאי. פירוש 
הדבר, שבעיר הקורולה חסכונית בקרוב לעשרים אחוז מהאיוניק. ההצ'בק צורכת 
בעיר חצי מהסיאט והקיה, שביניהן רושמות שוויון.

ומחוץ לעיר? רגע, קודם סיפור קטן, לסקרני "כמה היא צורכת?". הבראנץ' הכי טוב 
מחוץ לתל-אביב נמצא במרחק 200 ק"מ אם נוסעים בדרך המזרחית, הרווייה קטעי 
נהיגה, או 130 ק"מ בדרך המערבית, הקצרה והמהירה. צריכת הדלק של קורולה 
סדאן מהבית לחביתה היתה 13 ק"מ/ליטר ובחזרה הביתה 15.5 ק"מ/ליטר. 
התוצאה הכי טובה שראינו מחוץ לעיר היתה 17 ק"מ/ליטר ובעיר היא הגיעה אפילו 
ל-21.

ההיברידיות חסכוניות בהרבה גם מחוץ לעיר, לפחות כל עוד לא מעמתים אותן עם 
דיזל
. בעוד שלעומת היונדאי ההיברידית הסתפקה הטויוטה בחסכון של קרוב 
לעשרה אחוז, מול שתי נטולות החשמל מקוריאה ומספרד תפח החסכון ל-45 אחוז, 
כמעט כמו בעיר.

לחסכון הזה יש מחיר. ביצועי ההיברידיות 1.8 ליטר 122 כ"ס של טויוטה אמנם אינם 
שבלוליים, אבל אינם יאים לנהיגה של ממש – במיוחד עם הגיר הרציף העויין (עם 
גיר רובוטי חכם, היונדאי ההיברידית היתה הרבה יותר משת"פית). מה זה אומר? 
שאין שום בעיה להתנהל בקורולות בקצב התנועה המקומי, אבל זה כל עוד תזכרו 
שלא באנו ליהנות. קורולה היתה מאז ומעולם (תיקון: מהיום בו עברה מהנעה 
אחורית לקדמית), מכונית שהבטיחה לתגמל רק את החלק של בעליה שנמצא מעל 
החגורה. קורוליסטים-אנונימיים היו צוחקים בדרך אל הבנק – ועל השוטים שעשו 
עניין ממכוניות. בדיוק עבור האנשים האלה, תגידו מן הסתם, טרחו יבואני טויוטה 
וציידו את קורולה החדשה בלוח מחוונים דובר עברית.

  

רגע, מה שהיה פעם לא השתנה בדור החדש, עם 'Excite' 
ועיצוב מוחצן?
רק בכאילו. ליד ההיברידיות של טויוטה ויונדאי, אפילו מכונית נהיגה פושרת כמו 
אוקטביה נראית כמו קייטרהאם ברגע שלוחצים על הדוושה. המצב לא משתנה 
מהותית כשעוברים מקורולה סדאן להצ'בק, זו שמבטיחה ריגושים, מרחיבה צמיגים 
ומתאפרת עם גג שחור (בגירסת "פלוס"). יש מתג ספורט ולוח המחוונים עובר 
מכחול לאדום, אבל עם גיר מסרס, אחת-עשרה שניות למאה וביצועים שמושפעים 
ממצב הסוללה, גם האקסייט נותרת הרחק מאחור, בלי שום יכולת לבצע – שלא 
לדבר על לרגש. לשילדת הקורולות יש פוטנציאל גבוה – כשניהוג ההצ'בק הקצרה 
עדיף בקטנה על זה של הסדאן הארוכה – אבל עם החלשלוש בין מנועיה 
ההיברידיים הוא פשוט מתבזבז. בחו"ל מוצע גם מנוע היברידי 2.0 ליטר 180 כ"ס, 
שמקזז שלוש שניות תמימות מהתאוצה למאה (אבל עדיין עם גיר רציף), שם הוא 
מייקר את מחיר ההצ'בק באלפיים אירו; שווה? יבואני טויוטה החליטו שלא – מה 
שלא מנע מהם לתת למכונית שם שמבטיח לרגש אותכם. אז לא, היא לא תעשה את 
זה. 

מי שלא מחפש תכנית חסכון בדלק אלא מכונית, יופתע אולי לגלות שסיד לא רק 
נוחה מלאון – היא גם מתנהגת יותר טוב, יותר מאוזנת וקלילה, מפצה היטב על 
הפיגור הקל בסעיף הביצועים. הסיאט משמיעה קולות של "ספורט" אך זה סינתטי 
ועמום, לא מעניק גיבוי לשם FR שפעם לא שיקף אבזור אלא אופי. ואולם, אם יבואני 
טויוטה מונעים מאיתנו הצ'בק חזקה יותר, גם שני האחרים מצליחים לקלקל מוצר 
טוב בבסיסו; האחד עם אבזור ביתר (צמיגים משברי עצמות) והשני עם אבזור בחסר 
(טאסות כבר אמרנו?).

אז אפשר להבין שהתאכזבתם מקורולה החדשה.
איך אמרנו קודם? כן – ולא. קורולה החדשה משפרת עד לבלי הכר את קורולה 
שהכרתם, אבל לא משנה את האופי שלה. זו מכונית שעשויה להיות טובה עבור מי 
שמעולם לא נהג באוטו אמיתי, אבל לא מסוגלת לגרום לקורוליסטים מושבעים 
להפוך את עורם. 



_____________________________________

גלריה: קורולה באליפות בריטניה למכוניות נוסעים