חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2016
  מרצדס E
        

שתפו עם חברים: Share


בינתיים רק טקסי
כותרת הידיעה על ההשקה הגלובאלית של E החדשה, היתה: כבר לא כל כך טקסי
זה אולי נכון בעולם, אבל לארץ מיובאת בינתיים המכונית רק עם מנועי דיזל, כלומר
למוניות בלבד. לפי היבואן, גירסאות הבנזין אמורות להתחיל לטפטף ארצה רק
בספטמבר - ובינתיים רק E200 הבסיסית, שלמרות השימוש במנוע 4 צילינדרים
184 כ"ס מהדור הקודם מתייקרת בלא פחות מ-55 אלף שקל (13 אחוז).

את ההשקה המקומית בחר יחצן היבואן לערוך תחת הכותרת המפוצצת - והמצוטטת
כמובן בכל הפרסומונים - 
הרכב המוביל בעולם בנהיגה אוטונומית מהיום בישראל.
ובכן, קבלו צפירת הרגעה: עוד לא - וגם לא ברור מתי בדיוק ובאיזה מחיר. הכיצד?
גולת הכותרת של סוללת עזרי הבטיחות האקטיבית נקראת Drive Pilot והיא כוללת 
 
בקרת שיוט אדפטיבית במהירות של עד 210 קמ"ש ואפילו 
שינוי נתיב בכביש מהיר
ללא הפניית ההגה; די שהנהג יאותת במשך שתי שניות 
ויצהיר בכך על כוונתו לעקוף.
והיה אם הנהג לא מיטיב לחמוק ממכשול, המרצדס 
לא משאירה את ההגה בידיים של
אגד ומתקנת את המחדל של בן-התמותה. ואולם, המערכת לא מוצעת ברמת הגימור
הבסיסית (Avantgarde) אלא החל ברמת Edition שלא מוצעת עם E200... גם
מיתלים אדפטיביים - פריט יסוד במכונית המוכרת בעיקר נוחות - לא מוצעים ברמת
הגימור הבסיסית.


ומה כן? מכונית הסאלון החדשה מתמקמת באמצע הדרך בין אחיותיה C הקטנה ו-S
הגדולה, עם צללית חצי-קופה. הקוקפיט עושה צעד-וחצי בכיוון האחות הבכירה, מציע 
הידור ונתח נכבד משפע המסכים, השכלולים והצעצועים שתמצאו במכונית הדגל (אך
חלקם כאמור רק בגירסאות היקרות יותר). הצללית המשופעת לא מקריבה את המרחב
הפנימי; הגוף ארוך יותר ב-4 ס"מ, בסיס הגלגלים צמח בשבעה והגג נמוך יותר רק
בסנטימטר בודד. הודות לשימוש במשטחי אלומיניום הופחת משקל המכונית בעשרות 
קילו בהשוואה לדגם הקודם, לטובת שיפור הביצועים וצריכת הדלק. מנועי בנזין שיוצעו
בהמשך כוללים 6 צילינדרים 333 כ"ס, בנזין היברידי 286 כ"ס וכמובן AMG עם 590
כ"ס. כל המנועים משודכים לגיר אוטומטי 9 מהירויות.

 

למפרט המלא במדריך